FAQ - Ofte stillede spørgsmål

1) Hvor kan jeg købe brugt elektronik?

Blue City har 8 fysiske butikker fordelt rundt i Danmark og 1 butik i Malmø i Sverige. Hvis du gerne vil besøge en af vores Blue City butikker her i Danmark, eller måske i Malmø, så kan du se her, hvor du finder din nærmeste Blue City butik.

2) Hvilken form for brugt elektronik kan jeg sælge til Blue City?

Hos Blue City vil vi rigtig gerne hjælpe dig af med din gamle elektronik. Hos os kan du sælge din gamle smartphone, tablet/iPad, bærbare computer, Macbook eller måske din gamle spillekonsol, som Playstation, Xbox, Nintendo osv., som alligevel bare ligger og samler støv. 

Det er lige meget hvilket mærke det gamle elektronik er, det kan være Apple, Samsung, Nokia, Sony, Lenovo, osv. osv. Jo bedre stand det gamle elektronik er i, jo bedre pris får du selvfølgelig.Vi forbeholder os dog retten til ikke at købe elektronik, som vi vurderer, ikke kan sælges videre i vores forretning. 

Kom ned og snak med vores dygtige butiksansatte, så ser vi på sagerne.

3) Hvordan indleverer jeg min elektronik?

Du kan se, hvor du kan indlevere din smartphone, tablet/iPad, bærbare computer, MacBook eller konsol her.

For at opnå den højeste pris for din brugte elektronik, skal du altid huske at medbringe originalt ekstraudstyr, såsom oplader, headset etc.

Husk også, at jo bedre stand dit produkt er, jo bedre pris vil du kunne få.Det er vigtigt, at du afleverer din elektronik opladet, da det er en forudsætning for, at vi kan tjekke produktets stand.

4) Hvorfor skal jeg registreres i jeres system, når jeg sælger noget?

Når du sælger brugt elektronik til os, skal du af sikkerhedsmæssige grunde, oprettes i vores database. Det er både for vores og din egen skyld, hvis der, mod forventning, skulle opstå en situation, som nødvendiggør dette. Når du sælger til os, skal du derfor fremvise billed- og adresselegitimation. På den måde kan vi bl.a. sikre, at vi køber varer fra den retmæssige ejer.

Hos Blue City overholder vi selvfølgelig alle regler i forhold til EU’s GDP-lovgivning. Dine oplysninger bliver derfor ikke videregivet til 3. part og du vil ikke modtage nogen former for markedsføringsmaterialer.

5) Hvad hvis jeg ikke er enig i bedømmelsen af min elektronik?

Vores dygtige butiksansatte i Blue City har en bagage fyldt med teknisk erfaring og kendskab. Kort sagt, de er knaldhamrende dygtige til at vurdere og prissætte elektronik, nærmest på flere meters afstand. 

Det er altid Blue City butikken, som bedømmer dit produkts stand og fastsætter prisen på din elektronik. Hvis I sammen ikke kan nå til enighed i forhold til bedømmelse og prisvurdering, og du ikke har lyst til at sælge din brugte elektronik, så kan du selvfølgelig altid takke nej.

6) Får jeg mere for mit produkt, hvis jeg kan fremvise en kvittering for mit oprindelige køb?

Nej, det har ikke betydning for prisen, hvorvidt du har en kvittering eller ej. Men tag gerne kvitteringen med, hvis du har den.

7) Hvad giver I for produkterne?

Der kan spille mange ting ind i prisvurdering med hensyn til stand, model, mærke, årgang osv. Du kan altid tage din brugte elektronik ned til en vores butikker for at få vurderet dit produkt af en af vores dygtige medarbejdere. 

Alle vores butikker fungerer desuden som selvstændige købmænd og vurderingerne kan derfor variere fra butik til butik. Jo pænere og nyere dit produkt er, jo højere vurdering.

8) Hvad betyder det, hvis jeg vælger at få beløbet indsat på min medlemskonto?

Vælger du at få indsætte beløbet for din solgte elektronik på din medlemskonto, får du endnu mere for din brugte elektronik. Bemærk dog at beløbet kan kun benyttes i den butik, hvor du har solgt din brugte elektronik. Beløbet kan bruges til alt i butikken. Beløbet kan ikke senere blive udbetalt til kontanter.

9) Hvilken form for garanti har jeg som køber?

Når du køber brugt elektronik i Blue City, har du altid 2 års garanti fra købsdatoen.

10) Hvad betyder det, at brugt elektronik fra Blue City er renset og klargjort?

Det betyder, at alle de varer, vi sælger, er blevet nulstillet, opladet, rengjort og godkendt til videresalg af vores produktspecialister. Dette er proceduren ethvert produkt gennemgår, før de bliver sat til salg i vores Blue City butikker eller i webshoppen på Bluecity.dk.

Du kan læse mere om, hvad der sker med et produkt under produktets rejse.

11) Har I tænkt jer at udvide med køb og salg af nye kategorier inden for elektronik?

Ja, det er planen, at vi ret hurtigt køber og sælger flere kategorier inden for forbrugerelektronik. Hold øje med vores webshop, hvis du har noget, du vil sælge. Du kan samtidig tage et kig her, hvis du allerede har noget brugt elektronik du gerne vil have vurderet og sælge til Blue City.

12) Jeg ønsker at gøre brug af min reklamationsret. Hvad gør jeg? 

Har du en vare som du ønsker at levere tilbage som led din reklamationsret, skal du tage kontakt til Kundeservice. De kan hjælpe dig med det videre forløb af din reklamation.De sidder klar til at hjælpe dig ved telefonerne mellem 12 - 17 på alle hverdage. Du er også velkommen til at skrive en e-mail på  [email protected]. Husk at have dit ordrenummer parat til kundeservice, eller notér det i e-mailen. Så kan vi bedre hjælpe dig.

Vær opmærksom på at vi har ekstra travlt i disse dage, men vi gør vores allerbedste for at hjælpe dig med din forespørgsel.

13) Jeg lejer et produkt gennem Blue City Leje, som jeg vil returnere. Hvordan gør jeg det?

Hvis du gerne vil returnere et lejet produkt, skal du kontakte vores Kundeservice på telefon 7875 6535. Kundeservice vil registrere din henvendelse og hjælpe med det videre forløb af din returnering. Du skal kontakte Kundeservice uanset om du har lejet et Blue City produkt som privatkunde eller som virksomhed/B2B kunde.

Du kan ringe til Kundeservice på alle hverdage i tidsrummet fra kl. 12 - 17, eller skrive en e-mail på [email protected]. Husk at have dit ordrenummer parat til kundeservice, eller notér det i e-mailen. Så kan vi bedre hjælpe dig.

Vær opmærksom på at der kan forekomme ventetider, men vi gør vores aller ypperste for at hjælpe dig så hurtigt som muligt.

14) Jeg har fået et nyt betalingskort og min betaling til Blue City Leje er blevet afvist. Hvad gør jeg? 

Når du lejer et produkt gennem Blue City Leje, modtager du hver måned en såkaldt “Betalingskvittering” på din e-mail (den e-mailadresse du har registreret din lejeaftale med). Denne kvittering viser, hvad der er blevet trukket i leje, og hvornår næste leje trækkes.

Hvis du har fået nyt betalingskort, vil leje beløbet selvfølgelig ikke kunne blive trukket fra dit gamle kort. Du modtager derfor en e-mail med titlen“Betalingen blev afvist”. I denne mail vil der stå, at det desværre ikke var muligt at gennemføre betalingen (med dit gamle betalingskort). 

I samme mail står der derefter“Opdatér venligst kortoplysninger her” med et link, du kan trykke på. Tryk på linket, opdatér med dine oplysninger for dit nye betalingskort, og voilá. Så er den ged barberet.

Vær opmærksom på, at du skal opdatere dine oplysninger, så vi modtager din lejebetaling senest d. 10 i måneden. Ellers påfalder et rykkergebyr på 100 kr.

15) Mit spørgsmål er ikke på listen. Hvad gør jeg så?

Kan du ikke finde svaret på dit spørgsmål her på siden, er du velkommen til at ringe til vores kundeservice på telefon 7875 6535. Vores dygtige medarbejdere sidder klar til at hjælpe dig på alle hverdage i tidsrummet fra kl. 12 - 17. 

Du er også velkommen til at skrive en e-mail på [email protected]. Husk at have dit ordrenummer parat til kundeservice, eller notér det i e-mailen.