Handelsbetingelser

Kundens køb på hjemmesiden

Alle priser er i danske kroner og inklusiv moms, men eksklusiv leveringsomkostninger. Brugte varer indgår i fortjenestemargenordningen - brugte genstande - og køber har ikke fradrag for momsen.

Alle varer er brugte varer, såfremt andet ikke er anført, hvilket oftest vil kunne ses på varen. Den enkelte vares tilstand er beskrevet, ligesom det vil fremgå, hvis der er ridser eller andre skader. Der vil ikke kunne forventes samme levetid på batterier som ved et nyt batteri. Der medfølger ikke nødvendigvis en manual til det enkelte produkt – manualer kan i langt de fleste tilfælde downloades på producentens hjemmeside på internettet.

Når du køber en vare på hjemmesiden, vil du snarest muligt modtage en ordrebekræftelse. Faktura vil blive fremsendt på mail eller i fysisk form sammen med varen.

Betaling

Du kan betale med enten Dankort, Visa/Dankort, Visa Electron, MasterCard eller Mobile Pay Online.

Beløbet for varerne trækkes først fra dit kort, når dine varer sendes fra Blue City. Hvis du betaler med Mobile Pay trækkes beløbet dog med det samme. Der trækkes aldrig et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

De data, du sender i forbindelse med køb med betalingskort, er krypterede (SSL) og det er kun Swedbank eller Nets Denmark A/S (det tidligere PBS), der kan læse dem. Hverken Blue City eller andre har mulighed for at læse de sikrede data.

Blue City forbeholder sig ret til, at bede om legitimation (billede og adresse) på udvalgte ordrer. Dette har til formål at forhindre misbrug af betalingskort.

Det er også muligt at betale med ViaBill. Læs mere her: www.viabill.dk/terms

Fragt

Du bestemmer selv hvilken af de tilgængelige muligheder for levering, der skal bruges. Prisen vil til enhver tid fremgå klart, inden du accepterer at købe varen.

Blue City har som udgangspunkt alle varer på lager og afsender din ordre hurtigst muligt. Derfor vil levering normalt ske den første eller anden hverdag, efter bestillingen er modtaget. I meget sjældne tilfælde kan der gå op til 10 dage - i så fald får du besked herom via e-mail.

Hvis ordren bliver afsendt som pakkepost, vil du modtage et Track & Tracenummer , så du kan følge leveringen. Du vil modtage Track & Tracenummeret på mail, når vi afsender ordren fra Blue City.

Hvis du ikke har modtaget varen senest 30 dage efter din bestilling, har du ret til at hæve aftalen. Du kan altid henvende dig til Blue City på nedenstående mailadresse, hvis du har spørgsmål.

Vi leverer kun til kunder i Danmark (We do not deliver to addresses outside Denmark). Der leveres ikke til Færøerne og Grønland.

Fri Fragt

Køber du for kr. 600 eller mere, har du mulighed for at vælge fri fragt til enten arbejdsplads eller Pakkeboks.

Fragtpriser

Fragt til arbejdsplads koster kr. 30,-.

Fragt til Pakkeboks koster kr. 39,-.

Fragt til privatadresse koster kr. 80,-.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@bluecity.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varens stand, når du sender retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Den adresse der fremgår af din købskvittering. Find butikker, og adresse her.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt i en af vores butikker. 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til:

Den adresse der fremgår af din købskvittering. Find butikker, og adresse her.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet, og en ordrebekræftelse.

Du er også velkommen til at henvende dig i din lokale Blue City-butik.

Forudsætning for salg af varer til Blue City Butikker 

Når du sælger brugte varer til Blue Citys butikker gælder følgende betingelser:
- Du skal være mindst 18 år gammel. For handler til en værdi af mindre end 2.000 kr. accepteres det dog, at du er mellem 15 og 17 år.
- Varen skal være din egen personlige ejendom, og du skal i øvrigt have ret til at sælge den. I tvivlstilfælde kan Blue City kræve dokumentation for ejerskab, f.eks. i form af en faktura eller ordrebekræftelse.

Når du sælger en vare til os, skal du vælge, om du ønsker beløbet på et gavekort, hvor beløbet vil være højere end hvis du vælger at få beløbet udbetalt, dvs. indsat på din bankkonto (kun danske kontonumre accepteres). Er beløbet udbetalt på et gavekort, skal det bruges på andre varer i Blue Citys butikker og kan ikke efterfølgende indløses til kontanter.

Fremgangsmåde for salg af varer til Blue City butikker

Indlevering af varer personligt i en Blue City butik.

Når Blue Citys butikker modtager en vare, vil varens tilstand blive vurderet af enten Blue City eller en af vores godkendte samarbejdspartnere. Snarest muligt, og senest efter 14 dage vil du modtage en e-mail med vores tilbud på køb af den eller de indsendte varer. Du skal skriftligt (ved besvarelse af e-mailen) oplyse Blue City, om du ønsker at indgå handlen eller ej. Er dette ikke tilfældet, vil du få returneret den eller de varer, du ikke ønsker at sælge. Blue City betaler for returforsendelsen.

Blue City forbeholder sig retten til at afvise en vare, såfremt den er i en så dårlig stand, at videresalg ikke er muligt uden tab. Hvis du har undladt at oplyse om væsentlige skader eller defekter, forbeholder Blue City sig desuden retten til at kræve omkostninger for returforsendelsen dækket af dig.

Når du har accepteret en handel, er denne bindende for begge parter. Blue City forbeholder sig dog retten til at hæve handlen og kræve omkostninger/tab dækket, såfremt det viser sig, at varen ikke tilhører dig eller hvis varen har en ikke uvæsentlig defekt eller skade, som du ikke oplyste om forud for salget.

Indhold/data på indleverede enheder (vigtigt!)

Det er dit eget ansvar at fjerne indhold/data fra enheder, inden du overgiver dem til Blue City, ligesom det er dit eget ansvar at gemme dette indhold/data på andre enheder, hvis du ønsker at bevare dem. For en sikkerheds skyld renser Blue City indleverede enheder, men der er ingen garanti for, at indholdet/data ikke kan genskabes af tredjemand.

Blue City kan ikke drages til ansvar for manglende fjernelse af indhold/data fra indleverede enheder, uanset hvordan rensningen er foregået.

Hvis Blue City bliver opmærksom på indhold/data, som strider mod gældende lov, forbeholder Blue City sig altid retten til at anmelde forholdet til Politiet og/eller andre relevante myndigheder og rettighedshavere. 

Misbrug

Blue City forbeholder sig retten til at afvise alle tilbud fra en bestemt kunde, såfremt der er eller forekommer at være fortsatte, gentagne eller væsentlige brud på bestemmelser i denne aftale, herunder, men ikke begrænset til, vanhjemmel (salg af varer, som ikke tilhører sælger) og afgivelse af falske oplysninger.

Force majeure

Blue City kan i intet tilfælde gøres ansvarlig for forhold, der må betegnes som force majeure, herunder, men ikke begrænset til, krig, optøjer, strejke, ildsvåde, naturkatastrofer, valutarestriktioner, import eller eksportrestriktioner, afbrydelse af almindelig samfærdsel, afbrydelse eller svigt i energiforsyningen eller kommunikationssystemer.

Såfremt force majeure indtræder, påhviler det Blue City snarest muligt at gøre kunden opmærksom herpå. Opfylder Blue City ikke denne meddelelsespligt, hæfter Blue City, som om der ikke forelå force majeure.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Du vil også blive bedt om at angive dine betalingsoplysninger (for eksempel kreditkort nummer og udløbsdato) for at gennemføre dit køb. Denne data, sammen med navn, adresse, email og IP adresse, vil blive givet videre til vores betalingsgateway, Bambora, til at autorisere, hæve og eventuelt refundere din betaling. Vi opbevarer ikke dine betalingsinformationer i nogen form i vores webshop, ERP system, eller noget andet system.

For at din pakke bliver sendt korrekt afsted, videregiver vi også information til Consignor/PostNord.
De modtager følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • Email-adresse

Personoplysningerne registreres hos Blue City A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på bluecity.dk er Blue City A/S. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@bluecity.dk

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på kundeservice@bluecity.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Spørgsmål

Hvis du har spørgsmål vedrørende Blue City, er du velkommen til at rette henvendelse til kundeservice@bluecity.dk.

Blue City A/S
Brogårdsvej 74
2820 Gentofte
CVR: 36 03 28 04

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 15.08.2018

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Samme adresse der fremgår på kvitteringen, og pakkelabel.

Eksempel:

Blue City A/S
Vesterbroggade 84
1620 København V
kundeservice@bluecity.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)