Betingelser

Blue City tilbyder køb og salg high-end elektronik samt reparation af telefoner, tablets og computere.
 
 

Om Blue City

Hovedkontor:

Blue City A/S

Brudelysvej 23

2820 Bagsværd

CVR-nr.: 36032804

Telefon: 78756535

E-mail: kundeservice@bluecity.dk


Betingelser ved køb og salg på webshop

Nedenstående betingelser er til enhver tid gældende ved køb og salg online på www.bluecity.dk.

Blue City er berettiget til, uden varsel, at ændre betingelserne, og de gældende betingelser vil altid være at finde på https://www.bluecity.dk/handelsbetingelser

Disse generelle vilkår og betingelser er gældende for alle forbrugere, der afgiver en ordre på www.bluecity.dk, som er ejet af Blue City A/S
 
 

Betaling

Betaling på webshop og i butikker kan gennemføres med følgende betalingskort: Dankort, Visa/Dankort, Visa Electron, Visa, MasterCard. Det er desuden muligt at betale med MobilePay.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Vi opkræver ikke kortgebyrer. Hvis du betaler med MobilePay trækkes beløbet dog med det samme. Der trækkes aldrig et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

 

Du kan betale med enten Dankort, Visa/Dankort, Visa Electron, MasterCard eller Mobile Pay Online.

 

Beløbet for varerne trækkes først fra dit kort, når dine varer sendes fra Blue City. Hvis du betaler med MobilePay trækkes beløbet dog med det samme. Der trækkes aldrig et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

 

De data, du sender i forbindelse med køb med betalingskort, er krypterede (SSL) og det er kun AltaPay eller Nets Denmark A/S (det tidligere PBS), der kan læse dem.

 

Hverken Blue City eller andre har mulighed for at læse de sikrede data. Alle priser på www.bluecity.dk er opgivet i DKK og er inklusiv moms.

Alle brugte produkter sælges efter de særlige regler for brugte varer, jf. momslovens kapitel 17. Dette betyder at køber kan derfor ikke fradrage købsmoms. For yderligere information henvises til fortjenstmargenordningen.

 

Blue City forbeholder sig ret til at bede om legitimation (billede og adresse) på udvalgte ordrer. Dette har til formål at forhindre misbrug af betalingskort.

 

Viabill

Blue City tilbyder også betaling med Viabill

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.

Læs mere her: https://viabill.io/forretningsbetingelser/


Priser, stand og tilbud

Alle priser på produkter i webshoppen gælder kun ved køb i webshoppen, medmindre andet er anført.

Alle varer er brugte varer, såfremt andet ikke er anført, hvilket oftest vil kunne ses på varen. Vare er defineret af en overordnet stand, som er nærmere beskrevet i stand beskrivelsen på produktet. Der vil ikke kunne forventes samme levetid på batterier som ved et nyt batteri. Der medfølger ikke nødvendigvis en manual til det enkelte produkt – manualer kan i langt de fleste tilfælde downloades på producentens hjemmeside på internettet.
 

Brugte produkter forventes med alderen, ligeledes at have nedsat funktionsevne iht. sikkerhedsopdateringer fra producenterne. Generelt så forventes det at producenten vedligeholder sikkerhedsopdateringer på et givent produkt i minimum 5 år fra produktionsdato. Såfremt produktet er ældre end dette, så kan det ikke længere garantere at produktet kan modtage sikkerhedsopdateringer og bruges til f.eks netbank, nemID, mobilepay og ligestillede områder hvor der kræves nyeste sikkerhedsopdatering for at benytte hjemmeside eller app.
 
 

Levering og fragt

Vi bestræber os altid på at levere bestillinger på webshoppen så hurtigt som muligt. Som oftest afsendes bestillinger indenfor 1-3 hverdage. Nogle varer sendes dog fra fjernlager inden for 4-7 hverdage. Der kan også være varer, som viser sig at være udsolgt efter bestillingen er foretaget. I disse tilfælde vil du blive kontaktet med information om den forventede leveringstid og tilbud om alternative lign. varer. Som udgangspunkt bliver alle bestillinger forsøgt leveret til den angivne adresse og derefter lagt til afhentning i den nærmeste pakkeshop, hvis der ikke var nogen hjemme.

Vi sender med Post Nord. Prisen vil til enhver tid fremgå klart, inden du accepterer at købe varen.

Hvis ordren bliver sendt som pakkepost, vil du modtage et Track & Trace nummer, så du kan følge leveringen. Du vil modtage Track & Trace nummeret på mail, når ordren er afsendt fra Blue City.
 

Du kan også vælge gratis fragt ved afhentning i en af vores butikker. Hvis du har valgt ’afhentning i butik’, så får du besked via mail, når dine varer er klar til afhentning i den valgte butik.

Vi leverer kun til kunder i Danmark (We do not deliver to addresses outside of Denmark). Der leveres ikke til Færøerne og Grønland.
 
 

Fortrydelsesret

Der er 14 dages fortrydelsesret på varer købt i webshoppen. De 14 dage regnes fra den dag ordren er modtaget. Såfremt du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Ønsker du at benytte din returret, skal du, inden 14 dage fra modtagelsen, give os skriftlig besked. Dette gør du ved at benytte følgende fortydelsesformular og sende den sammen med faktura på dit køb til mailadresse kundeservice@bluecity.dk. Du skal returnere varen senest 14 dage efter, du har givet besked til os om fortrydelse af købet. Såfremt varen ikke er Blue City i hænde inden 14 dage fra fortrydelse, forbeholder Blue City sig retten til at afvise returneringen.

Produktet kan returneres i en af vores butikker, eller sendes til Blue City A/S, Borgvold 12A, 7100 Vejle. Fortrydelsesformular og faktura skal være vedlagt produktet ved returnering. Udgifter i forbindelse med returnering af vare dækkes ikke af Blue City.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os besked pr. mail. Omkostninger forbundet med dette, vil blive fratrukket købesummen ved returnering.
 
 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Ved køb af varer i brugt stand gælder, at enheden skal returneres i samme stand som den blev solgt i.

Ved ønsket om at returnere en vare fra kategorien ’Ny – Ny vare’ skal denne stadig være ubrudt i originalemballagen. Hvis originalemballagen er brudt, vil et reduceret beløb blive refunderet, grundet værdiforringelse.


Returnering af PanzerGlass eller tilbehør

Ved returnering af PanzerGlass eller tilbehør, skal du være opmærksom på, at vi kan værdiforringe med op til 100%, hvis PanzerGlasset eller tilbehøret ikke sendes tilbage i ubrudt emballage.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Fortryder du dit køb, så får du som udgangspunkt udbetalt samme beløb, som du har indbetalt til os. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne ved tilbagebetaling.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Pengene vil blive refunderet til dig uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget varen retur fra dig. Tilbagebetalingen vil blive gennemført med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur. Ved tvivlsspørgsmål om returnering, skal køber kunne dokumentere at produktet er returneret og modtaget af Blue City.
 
 

Reklamation

Vi yder 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven. Reklamationsretten omfatter mangler, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, misvedligeholdelse eller udefrakommende skade (dette omfatter også fejl som følge af væskeskade). Reklamation over fejl og mangler skal meddeles til os inden for rimelig tid, efter fejlen eller manglen er opdaget eller burde være opdaget. Alle følgeskader sket i forbindelse med fortsat brug efter fejlen er opstået, vil ikke være dækket af reklamationsretten. I forbindelse med reklamationssager bedes du indlevere varen i en af vores butikker eller henvende dig til vores kundeservice med henblik på løsning.

Det er ikke muligt at indsende produktet til os med post, uden forudgående aftale med kundeservice. Blue City frasiger sig ethvert ansvar for produkter, der indsendes til en af vores adresser, uden forudgående aftale.
 

Alle reklamationer skal håndteres af vores egne teknikere eller samarbejdspartnere. Vælger du selv at gå til anden reparatør, kan dette have indflydelse på din fremadrettede reklamationsret på produktet.

Fremvisning af en gyldig faktura/kvittering på køb, er et krav for at kunne gøre et reklamationskrav gældende over for Blue City.


Særlig opmærksomhed på ”vandafvisende” produkter

En række producenter – heriblandt Sony, Samsung og Apple – har markedsført deres produkter som “vandafvisende”, men frasiger i deres betingelser krav om dækning, såfremt produkterne udsættes for væskeskade. Det skyldes, at produkter markedsført som “vandafvisende” har en større resistens over for vand, såfremt uheldet er ude, men ikke er deciderede vandtætte og ikke kan benyttes i forbindelse med vand.

Selvom produktet er markedsført som “vandafvisende” eller lignende betegnelse, følger de fortsat de normale retningslinjer i henhold til købeloven og er dermed ikke dækket, hvis udefrakommende skade er påført produktet. Der ydes derfor ingen former for dækning af produkter udsat for væskeskade.


Særlig opmærksomhed på sikkerhedsopdatering ved køb af brugt elektronik

Blue City garantere ikke at et produkt købt brugt, kan opdateres med nyeste sikkerhedsopdatering. Brugte produkter forventes at have nedsat funktionsevne iht. sikkerhedsopdateringer fra producenterne. Generelt så forventes det at producenten vedligeholder sikkerhedsopdateringer på et givent produkt i minimum 5 år fra produktionsdato. Såfremt produktet er ældre end dette, så kan det ikke længere garantere at produktet kan modtage sikkerhedsopdateringer og derfor benyttes til f.eks netbank, nemID, mobilepay og ligestillede områder hvor der kræves nyeste sikkerhedsopdatering for at benytte hjemmeside eller app.

 

Reservedele tilknyttet køb/reparation af brugte produkter

Hos Blue City benytter vi de bedste reservedele til reparation af vores produktet. Dette betyder at vi bestræber os på at sikre den højeste kvalitet på markedet. Det kan dog forekomme, at leverandører har indsætte beskeder på dit produkt, der gør opmærksom på, at en reservedel har været skiftet. Dette har ingen praktisk betydning for brugen af produktet. Dette er noget producenter har valgt at gøre for større gennemsigtighed, når et produkt har fået udskiftet reservedele og ikke længere indeholder de dele som produktet er født med. Dette har ingen betydning for brugen af produktet og/eller kvaliteten af reservedelen på produktet.

Vi beklager den ulejlighed som måtte forekomme i forbindelse med dette.

 

Ved salg af enhed til Blue City

Forudsætning for salg af varer til Blue City

Når du sælger brugte varer til Blue City gælder følgende betingelser:

  • Du skal være mindst 18 år gammel for salg af en værdi større end 2000 kr
  • Du skal være mindst 15 år gammel for salg af en værdi mindre end eller lig med 2000 kr
  • Varen skal være din egen personlige ejendom, og du skal i øvrigt have ret til at sælge den. I tvivlstilfælde kan Blue City kræve dokumentation for ejerskab, f.eks. i form af en faktura eller ordrebekræftelse.

Når du sælger en vare til os, kan du vælge imellem at få det som gavekort eller udbetalt. Vi kan i flere tilfælde tilbyde dig en højere pris for produktet, såfremt det udbetales som gavekort til Blue City.

Et gavekort til Blue City kan kun benyttes til køb af andre vare og kan ikke returneres.

En udbetaling af kontant, tilbydes kun som bankoverførsel til en dansk registreret konto.


Fremgangsmåde for salg af varer til Blue City

Når Blue City modtager en vare, vil varens tilstand blive vurderet af enten Blue City eller en af vores godkendte samarbejdspartnere. Snarest muligt, og senest efter 14 dage vil du modtage en e-mail med vores tilbud på køb af den/de indsendte varer. Du skal skriftligt (ved besvarelse af e-mailen) oplyse Blue City, om du ønsker at indgå i handlen eller ej. Er dette ikke tilfældet, vil du få returneret den/de varer, du ikke ønsker at sælge. Blue City står for udgiften til returforsendelsen i forbindelse med afvisning af tilbud.

Blue City forbeholder sig retten til at afvise en vare, såfremt den er i en så dårlig stand, at videresalg ikke er muligt uden tab. Hvis du har undladt at oplyse om væsentlige skader eller defekter, forbeholder Blue City sig desuden retten til at kræve omkostninger for returforsendelsen dækket af dig.

Når du har accepteret en handel, er denne bindende for begge parter. Blue City forbeholder sig dog retten til inden for rimelig tid, at hæve handlen og kræve omkostninger/tab dækket, såfremt det viser sig, at varen ikke tilhører dig eller hvis varen har en ikke uvæsentlig defekt eller skade, som du ikke oplyste om forud for salget.


Indhold/data på indleverede enheder (vigtigt!)

Det er sælgers ansvar at fjerne indhold/data fra enheder, inden disse overgives til Blue City, ligesom det er sælgers ansvar at gemme indhold/data, hvis de ønskes bevaret. Af datasikkerhedsmæssige hensyn, så sletter Blue City alt data på indleverede enheder. Denne sletning er dog ikke garanti for, at data ikke kan genskabes.

Blue City kan ikke drages til ansvar for manglende fjernelse af indhold/data fra indleverede enheder, uanset hvordan rensningen er foregået.

Hvis Blue City bliver opmærksom på indhold/data, som strider mod gældende lovgivning, forbeholder Blue City sig retten til at anmelde forholdet til Politiet og/eller andre relevante myndigheder og rettighedshavere.

  


 
 

Betingelser ved køb af reparationsydelse

Aftaleindgåelse

Hvis en kunde ønsker at indlevere sin enhed til reparation hos Blue City, så er der to mulige fremgangsmåder:

1. Kunden kan besøge en af Blue Citys butikker og indlevere sin enhed personligt. Her skal kunden oplyse kontaktinformationer og informationer om den enhed, som kunden ønsker repareret, herunder en udførlig fejlbeskrivelse
 
 2. Kunden kan sende sin enhed til Blue City med posten. Ved ønske om indsendelse da kontakt kundeservice på telefon 78 75 65 35

Aftalen mellem kunde og Blue City anses som værende indgået, når Blue City har modtaget kundens enhed.

Ved indlevering i butik aftales det altid, hvor meget reparationen vil koste. Ved diagnose vil kunden blive kontaktet for accept af reparationen inden denne påbegyndes.

På indsendte enheder repareres udelukkende de skader, som står beskrevet i følgebrevet. Andre reparationer vil kun blive udført med kundens accept.


Tilbehør ved indlevering

Ved indlevering af enheder til reparation, både ved indlevering i butik og ved indsendelse med posten, er det vigtigt, at Blue City kun modtager den defekte enhed, og at eventuelt tilbehør i form af beskyttelsescovers, opladere etc. og SIM-kort ikke vedlægges (medmindre andet er aftalt). Blue City kan ikke stilles til ansvar for bortkommet tilbehør.
 
 

Reparationstid

Vi bestræber os på at reparere din enhed indenfor 1-2 timer, men der kan i perioder med spidsbelastning gå længere tid. Ligeledes kan det ske, at vi ikke har reservedelen på lager, hvilket også kan forlænge reparationstiden. Du vil dog altid blive oplyst om dette, når du besøger butikken eller også kan der ringes til 78 75 65 35 for at blive stillet igennem til den pågældende butik. Ved diagnoser skal der forventes at dette kan tage fra 1-10 arbejdsdage, da vi skal bruge længere tid på test af enheden og evt. rensning. Derudover skal der påregnes yderligere 5-7 arbejdsdage, hvis det er en Apple-enhed der skal ombyttes.
 
 

Anvendte reservedele

Ved udskiftning af skærm eller batteri på iPhones benytter vi i de fleste tilfælde originale Apple-reservedele leveret direkte fra Apple. Alternativt benytter vi OEM-dele (Original Equipment Manufacturer), som er reservedele direkte fra producenten. I alle tilfælde er vores reservedele af absolut højeste kvalitet, og vi yder 24 mdr. reklamationsret på den udskiftede reservedel. På vores prislister fremgår det altid tydeligt, om vi benytter os af originale reservedele fra Apple eller OEM-dele på den pågældende model. Uanset om reservedelen er en original reservedel fra Apple eller en OEM-reservedel, udføres reparationen altid af en Apple-certificeret tekniker.

Ved reparation af andre mærker og modeller end iPhones benytter vi altid originale reservedele, hvis muligt, og alternativt OEM-dele af højeste kvalitet. Altid med 24 måneders reklamationsret på den udskiftede reservedel.
 
 

Forbehold for manglende reservedele

Alle reparationstider er med forbehold for udsolgte reservedele. Blue City har altid et stort lager med langt de fleste reservedele, men det kan ske, at enkelte reservedele ikke er på lager og kundens enhed derfor først kan repareres, når den pågældende reservedel er på lager igen.
 
 

Reklamation

Vi yder 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven. Reklamationsretten omfatter mangler, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, misvedligeholdelse eller udefrakommende skade (dette omfatter også fejl som følge af væskeskade). Reklamation over fejl og mangler skal meddeles til os inden for rimelig tid, efter fejlen eller manglen er opdaget eller burde være opdaget. Alle følgeskader sket i forbindelse med fortsat brug efter fejlen er opstået, vil ikke være dækket af reklamationsretten. I forbindelse med reklamationssager bedes du indlevere varen i en af vores butikker eller henvende dig til vores kundeservice med henblik på løsning.
 

Det er ikke muligt at indsende produktet til os med post, uden forudgående aftale med kundeservice. Blue City frasiger sig ethvert ansvar for produkter, der indsendes til en af vores adresser, uden forudgående aftale.

Alle reklamationer skal håndteres af vores egne teknikere eller samarbejdspartnere. Vælger du selv at gå til anden reparatør, kan dette have indflydelse på din fremadrettede reklamationsret på produktet.

Fremvisning af en gyldig faktura/kvittering på køb, er et krav for at kunne gøre et reklamationskrav gældende over for Blue City.
 
 

Priser og betaling

Alle priser på www.bluecity.dk er opgivet i DKK og er inklusive afgifter og moms.

Betaling kan ske med kontanter eller betalingskort i alle Blue Citys butikker.

Alle betalinger i butikker kan gennemføres med følgende betalingskort: Dankort, Visa/Dankort, Visa Electron, Visa, MasterCard. Det er desuden muligt at betale med Mobilepay.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Vi opkræver ikke kortgebyrer. Hvis du betaler med Mobilepay trækkes beløbet dog med det samme. Der trækkes aldrig et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Alle kortbetalinger varetages af Adyen De data, du sender i forbindelse med køb med betalingskort, er krypterede (SSL) og det er kun vores betalingsindløser Adyen, der kan læse dem. Hverken Blue City eller andre har mulighed for at læse de sikrede data. Alle priser på www.bluecity.dk er opgivet i DKK og er inklusiv moms.
 
 

Backup af data

Kunder er selv ansvarlige for at tage backup af deres data inden en enhed bliver indleveret til reparation. Blue City bestræber sig altid på, at bevare alt data på kunders enheder, men kan ikke gøres ansvarlig for tab af data i forbindelse med en reparation.
 
 

Persondata

Læs om Blue Citys persondatapolitik her: https://www.bluecity.dk/privacy-policy

Fortrolighed

Ved reparation af kunders enheder har Blue Citys teknikere adgang til fortrolige oplysninger og derfor er alle medarbejdere hos Blue City underlagt tavshedspligt.

 

Persondatapolitik

Ingen personlige oplysninger, der registreres af os bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjepart. Alle informationer opbevares og behandles efter gældende lovgivning om persondata og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Blue City.

Vi samarbejder derudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke benytte dem til egne formål. Vi samarbejder udelukkende med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Ved køb og salg på webshoppen udbeder vi os en række kontaktoplysninger om dig, heriblandt navn, telefonnummer e-mailadresse og fysisk adresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne lagres elektronisk hos Blue City og gemmes i fem år, jf. bogføringsloven, i ikke-krypteret form.

Den dataansvarlige er Blue City A/S, Brudelysvej 23, 2820 Bagsværd

Oplysninger afgivet til Blue City videregives eller sælges på ingen måde til tredjepart, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret hos Blue City har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig.
 
 

Force majeure

Blue City kan i intet tilfælde gøres ansvarlig for forhold, der må betegnes som force majeure, herunder, men ikke begrænset til, krig, optøjer, strejke, ildsvåde, naturkatastrofer, valutarestriktioner, import eller eksportrestriktioner, afbrydelse af almindelig samfærdsel, afbrydelse eller svigt i energiforsyningen eller kommunikationssystemer.
 
 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til på kundeservice@bluecity.dk . Hvis det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Blue City vil som udgangspunkt altid følge afgørelser fra Nævnenes Hus.

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – https://ec.europa.eu/odr

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 17.02.2022