Corona-restriktioner - Vigtig information om COVID-19

Hvilke COVID-19 retningslinjer gælder for Blue City?

Vi fokuserer selvfølgelig på, at passe på vores kunder og vores medarbejdere under den nuværende COVID-19 situation. Vi følger sundhedsstyrelsens retningslinjer og overvåger udviklingen nøje.

Du vil her på siden finde de vigtigste COVID-19 retningslinjer og informationer, i forhold til, hvordan du handler hos Blue City, i lyset af den nuværende COVID-19 situation.

FAQ - SPØRGSMÅL & SVAR

Kan jeg stadig købe varer nede i Blue City butikken?

Nej, det kan du desværre ikke på stående fod. Grundet COVID-19 restriktionerne er alle de fysiske Blue City butikker lukket til d. 7. februar. Men du kan stadig købe Blue City varer herinde på bluecity.dk.

Alle vores Blue City butikker er som følge af COVID-19 restriktioner lukket til og med d. 7. februar.

Jeg har købt en vare online hos Blue City. Hvordan får jeg fat i den?

Når du køber elektronik hos Blue City, har du 3 afhentningmuligheder:

    1. Du kan få leveret hjem til dig selv 
    2. Du kan få leveret til en pakkeboks
    3. Du kan få leveret til afhentning i én af vores fysiske butikker

Vi har hos Blue City forskellige fragtpriser:

    • Fragt til privatadresse koster kr. 69,-
    • Fragt til arbejdsplads koster kr. 49,- 
    • Fragt til pakkeboks koster kr. 49,-

Afhentning i butik er gratis.

Jeg skal afhente min vare fysisk i en Blue City butik. Hvordan skal jeg gøre det? 

Har du købt en vare med afhentning i butik, så får du besked via e-mail, når din ordre er klar til afhentning i den valgte Blue City butik. 

Når din ordre er klar, skal du tage hen til butikken, have dit ordrenummer og dit ID parat, og vente til en Blue City medarbejder åbner døren eller signalerer at du kan komme ind. Husk at have dit mundbind på. 

Hvad skal jeg huske at have med når jeg afhenter min vare?

Når du har bestilt din vare med afhentning i din valgte Blue City butik, er det vigtigt at du husker at have dit ordrenummer og ID med, så vi kan se hvem du er og hvilken pakke du skal have med dig.

Derudover skal du også huske at have mundbind med. Husk at der godt kan forekomme ventetider i butikkerne, men vi lover, at vi gør det bedste vi kan og holder det gode humør. Og det håber vi også at du gør.

Mundbind

Vi har krav om mundbind i alle vores Blue City butikker. Vores personale i butikkerne bærer mundbind og det skal alle vores kunder også gøre. Husk derfor dit mundbind, når du skal hente en pakke hos Blue City.

Hygiejne

Hos Blue City følger vi sundhedsstyrelsens retningslinjer omkring rengøring, hygiejne og personlig adfærd for at minimere risikoen for smitte. Der står håndsprit i alle butikker ved indgangsdøren og flere steder inde i butikken. Når du skal afhente din pakke nede i en Blue City butik, opfordrer vi dig til at spritte af, både når du kommer ind og når du står med din pakke i hånden.  

Vi holder afstand 

Ved indgangen til alle vores Blue City butikker står antallet af kunder, som den givne butik har plads til, ifølge de gældende regler. Hjælp os med at overholde dette og hold afstand til andre kunder og personale når du færdes i vores butikker. Vi skal alle hjælpe hinanden bedst muligt.

...Men Blue City butikken ser lukket ud. Hvad gør jeg?

Når du skal ned og hente en købt vare, så skal du ikke fortvivle, hvis butikken ser lidt mørk og lukket ud. Måske er gitteret rullet ned og lyset endda slukket.

Du skal bare banke på ruden en gang, hvis du ikke kan se nogen. For vi har folk på arbejde, de er dog i fuld gang med at ordne bestillinger m.m. og er derfor ikke altid synlige. Du kan også være uheldig lige at komme som en medarbejder er på toilettet (når man skal, så skal man).

Ikke desto mindre, så ER der Blue City medarbejdere til stede i Blue City butikkerne. Så hvis du ikke kan se dem, og de ikke dig, så prøv at banke på ruden.
Ved enkelte butikker er der angivet et skilt i vinduet med et telefonnummer du også kan prøve at ringe på.

Hvis det går helt galt, kan du altid kontakte Kundeservicepå telefon 7875 6535 mellem 12 - 17 på alle hverdage. 

Hvad er leveringstiden ved online køb? 

Vi har som udgangspunkt alle varer på lager og vi afsender derfor din ordre den første eller anden hverdag, efter vi har modtaget din bestilling. Vi leverer fortsat kun til kunder i Danmark og der leveres ikke til Færøerne og Grønland.

Vi gør vores aller ypperste for, at du får dine varer hurtigst muligt. Det er dog en udfordrende tid vi befinder os i, og der kan derfor godt forekomme længere leveringstider. Men vi gør det bedste vi kan. Det håber vi også at du gør.

Hvordan bytter jeg en julegave?

Lige nu kan du desværre ikke komme ned i en Blue City butik for at bytte eller returnere en vare, af hensyn til vores medarbejdere. Først når restriktionerne bliver fjernet igen og butikkerne åbner, kan du bytte eller returnere en vare. 

Vi har derfor forlænget byttefristen for julegaver. 

Alle gaver som er købt online eller i Blue City butikker fra november 2020,
kan byttes til og med onsdag d. 24. februar 2021.

Kan jeg stadig sælge brugt elektronik til Blue City lige nu?

Nej, du kan desværre gå ned og sælge dit brugte elektronik i en Blue City butik på på nuværende tidspunkt, grundet den nuværende nedlukning. 

Kan jeg stadig indlevere en vare til reparation?

Nej, det kan du desværre ikke på nuværende tidspunkt. Lige så snart restriktionerne bliver løftet og butikkerne åbner, kan du igen indlevere en vare til reparation.

Hvad gør jeg, hvis jeg ønsker at gøre brug af min reklamationsret? 

Har du en vare som du ønsker at levere tilbage som led din reklamationsret, skal du tage kontakt til Kundeservice. De kan hjælpe dig med det videre forløb af din reklamation.

Kundeservice sidder klar til at hjælpe dig ved telefonerne mellem 12 - 17 på alle hverdage. Du er også velkommen til at skrive en e-mail på [email protected]. Husk at have dit ordrenummer parat til kundeservice, eller notér det i e-mailen. Så kan vi bedre hjælpe dig.

Vær opmærksom på, at vi har ekstra travlt i disse dage, men vi gør vores allerbedste for at hjælpe dig med din forespørgsel.

Hvad gør jeg hvis jeg skal tilbagelevere et produkt jeg har lejet?
(Blue City Leje)

I nogle butikker vil det være muligt for dig. at tilbagelevere et produkt du har lejet gennem “Blue City Leje”. Kontakt venligst din lokale Blue City butik (den kan du finde her), eller Kundeservice på telefon 7875 6535 mellem 12-17 på alle hverdage.

Mit spørgsmål er ikke på listen. Hvad gør jeg så?

...fortvivl ej. Kan du ikke finde svaret på dit spørgsmål her på siden, er du mere end velkommen til at ringe til vores kundeservice på telefon 7875 6535. De sidder klar til at hjælpe dig over telefonen på alle hverdage i tidsrummet fra kl. 12 - 17.  Du er også velkommen til at skrive en e-mail på [email protected]
Husk at have dit ordrenummer parat til kundeservice, eller notér det i e-mailen. Så kan vi bedre hjælpe dig.

Du kan fortsat trygt handle online hos Blue Cityselvom der er COVID-19 restriktioner.
Lad os sammen passe på hinanden.

✓ Altid husk mundbind ✓ Altid sprit hænder ✓ Lad os sammen passe på hinanden